Soffa

I snart tre år har jag släpat runt min sambo på diverse möbelvaruhus för att försöka hitta en soffa. Det har resulterat i att när vi har hittat något som vi båda tyckt om har de varit för dyrt, och det som passat vår plånbok har inte passat oss. Till detta hör att vi har en fullt fungerande och mycket skön soffa hemma vars ända fel är att den inte är av de senaste snittet och i fel färg.

I dessa tider när vi har en svältkatastrof i afrika och när vår miljö inte orkar med vår fortsatta resursförbrukning så känns det fruktansvärt fel att slänga vår sköna soffa bara för att den är ful. Därför ska jag åka till IKEA imorgon och köpa vita överkast som jag ska täcka vår otroligt sköna soffa med så kan den få stå kvar hemma hos oss en stund till.

Det här är en av de soffor som jag tycker mycket om men som inte passar vår plånbok. Soffan är designad av Jaime Hayon och visades i våras på milano mässan. Bordslampan är också en favorit ritad av Christian Dell, båda för Fritz Hansen.
Foto: Otroligt duktiga Ditte Isager

Kommentarer
Postat av: Mari

Sv. Ja jag med =)



Klockan du har på bild, vet du var den finns att köpa ?!

2011-08-11 @ 09:26:08
URL: http://marriie.blogg.se/
Postat av: Fru Fantastisk

Kikade in här efter den fina kommentaren jag fick :) Gillar din blogg och upptäckte att min kompis nog har en gammal originalversion av den där lampan. Inhandlad på auktion, så himla snygg!

2011-08-12 @ 22:34:43
URL: http://frufantastisk.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0