att lästa skor bakpå en cykel..

Köpte de här vackra pjäserna av en mycket trevlig herre. De hade tidigare tillhört en gubbe i hans hemby, de här skolästerna tillhörde en större samling av såväl större som mindre skoläster samt en verktygslåda med tillbehör som gubben hade haft bakpå sin cykel. Gubben hade cyklat runt och försörjt sig på detta under början av 1900-talet. Herren ville hälst sälja hela kittet men efter en mindre övertalning så fick jag lov att köpa de här tre. Jag är jätte nöjd, de är så hemskt vackra och härliga att ta i.

Mindre bra var väl att jag efter min och mammas tur kände mig som ett päron (emil frågade sig hur ett päron känner sig och om jag var säker på att jag kände mig som ett päron och inte ett äpple?) Så de var bara att bädda ner sig i soffan och glo igenom några filmer, vilket jag tänker ägna den här dagen åt oxå och mina kära studie kamrater får tyvärr klara sig utan mig.     





Kommentarer
Postat av: Lina

Tack så jättemycket! :)



De var riktigt grymma, en häftig inredningsdetalj jag önskar att jag ägde! :P

2011-05-16 @ 11:32:52
URL: http://linamedfamilj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0