DIY Citat

Det här är enkelt, det jag har gjort är att skriva ut 3 st citat med lite olika teckensnitt på A4 papper med hjälp av microsoftWorld. Sedan har jag målat tre gamla ramar som jag fyndat på loppis svarta med sprayfärg. Efter det har jag mätit ut och tillverkat passpartouer i lite tjockare vitt papper. När jag gör passpartouer är jag noga med att när jag mäter så låter jag nederkanten bli lite bredare än överdelen på passpartoun ca 0,5-1 cm bredare. Gör man nederkant och överkant lika breda kan det lätt se ut som om bilden trillar ur ramen. Resultatet ser ni nedan.















Kommentarer
Postat av: Linda

Gudars vad snyggt! Duktig du e :) grattis på födelsedan förresten :))

2011-03-04 @ 02:05:16
URL: http://Luckylady.se
Postat av: Hanne

..until IT'S done ska det väl vara? eller? (istället för until IS)

2011-03-08 @ 12:59:40
Postat av: Marcus

Så enkelt, så snyggt! :-D

2011-03-08 @ 13:13:56
URL: http://tokigamasen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0