GI Äppelpaj

Hittade det här goda receptet hemma hos Emils föräldrar, det blev så bra så jag måste bara dela med mig.
1 msk smör till formen
4 st äpplen
2 msk agavesirap*
50g smör
5 dl granola müsli (jag använde min egna müsli, recept hittar ni här)
50 gram hackade hasselnötter
Kanel och kardemumma efter tycke och smak
Smörj formen. Skär frukten i tunna skivor och lägg i pajformen. Strö över kryddorna och ringla över sirapen. Klicka ut smöret, strö över müslin och toppa med de hackade hasselnötterna. Grädda i nedre delen av ugnen på 225 grader i ca 25 min. Pajen är godast när den forfarande är varm.
* Agavesirap finns oftast inte i vanliga matbutiker utan i hälsokost butiker. Agavesirap har ett lågt gi-värde och är ett nyttigare och mer effektivt sötningsmedel än socker.
Foto: Johanna Egemar

Kommentarer
Postat av: josefine

sv; tack! :) & tack detsamma!

2011-09-19 @ 18:59:46
URL: http://josefineca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0