Rosa Bandet

Från och med idag finns Rosa Bandet att köpa i butik för 25kr varav 23 kr går direkt till kampen mot bröstcancer. Jag tänker köpa ett nästa gång jag är och handlar. Alla kan vi drabbas av sjukdomar och cancer är en av många hemska sjukdomar som drabbar såväl den sjuke som de anhöriga. Att stödja denna typ av forskning som syftar till att fler människor ska överleva är för mig självklart, jag hoppas att det är det för dig också.
Årets Rosa band har formgivits av designern Per Holknekt och Lena Philipsson. Jag tycker de har gjort ett fint jobb. De har tagit Rosa bandets själva grundtanken, att bry sig om någon annan, och gett bandet två armar som omfamnar varandra. För det finns ju inget bättre sätt att visa att man bryr sig än genom att ge någon en kram.

Kommentarer
Postat av: Emelie Bäck, Cancerfonden

Hej! Vad roligt att du gillar årets rosa band. Från och med kampanjstarten på lördag 1 oktober kommer även rosa produkter att finnas ute i butik, så håll utkik! :) Tack för din hjälp! Kramar

2011-09-27 @ 10:43:29
URL: http://cancerfonden.se/rosabandet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0