Inför Formex

Årets trendtema på Formex är "cosy minimalism". För mig två ord som är motsatsord till varandra i synnerhet när det gäller inredning. Har klurat lite på vad detta kan tänkas innebära och detta är min tolkning.
Basen består av den nordiska och japanska formgivningens enkelhet.
Som tar sig uttryck i materialen läder, ull, trä, lin, mocka och terra kotta. naturmaterial med lång livsläng helt enkelt.
Stort fokus kommer att ligga på materialens struktur och mönster som tartan och tweed kombineras med mer grafiska mönster.
Färgskalan är varm med jordtoner, beige, varma rödakulörer, accenten är koppar och detta piggas upp av några kulörer från grönsakslandet.
Allt detta ska anspela på känslor som trygghet, trivsamt, värme, harmoni och balans. Jag är spänd på att se resultatet.
Källor. 1,2,3,4,5,6,7,8,9, och 10.

Kommentarer
Postat av: johanna

Tack för din söta krya-på-dig-kommentar hos mig häromdagen. Jag är lite bättre nu och börjar plöja lite bloggar, precis som du sa :) Så förhoppningsvis är jag pigg igen imorrn!!



Fin samling bilder du gjort här. Önskar jag kunde åkt på formex själv...

Ha en skön Onsdag.

2011-08-31 @ 11:21:10
URL: http://todayyouinspiredme.blogspot.com
Postat av: Mirka

Ja årets tema tyckte jag också var motsatserna till varandra så jag tror nog att du fiskat upp helt rätt tolkning av det :) Hoppas du haft en bra dag!

2011-08-31 @ 18:47:28
URL: http://mirkasminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0