Formex Hösten 2011: Mina favoriter

Mina personliga favoriter från formex, som jag gärna hade fått följa med mig hem.
Lisa Bengtssons taxar kan gärna få pryda en av min lägenhetsväggar. Jag kan inte låta bli att le när jag ser dem och ni ska veta hur mycket jag längtar efter en hund. I avsaknad av tid och plats för en riktigt hund så är dessa små taxar ett alternativ.
En lampa från Brusewitzdesign skulle hänga fint över köksbordet och skapar vackra skugorn i höstmörkret. Varje lampa är handgjord och består av uda, gamla och vackra pärlor.
Skrivbordet av Malmstens eleven Karolina Stenfelt är imponerande hantverk. Det syns lite dåligt men även det svart laserade träet är lagt i fiskebensmönster.
Kajsa Cramers vackra vaser,skålar och ljuslycktor som är handgjorda i porslinslera. Porslinsleran blir något tranparent efter bräning och eftersom varje föremål är handgjort så blir varje föremål också unik.
Foto: Johanna Egemar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0