När det bara rullar på

De flesta som känner mig vet redan att jag för några veckor sedan hoppade av min utbildning till socinom. Varför? För att det var inte rätt grej för mig. Det är säkert ett intressant och givande arbete men det kommer inte att passa mig. Så nu är det bara att se vad framtiden erbjuder. Nu i oktober blir det kurs på Beckmans Akademin för Lotta Agaton, spännande och lite pirrigt. Sedan är min tanke att jag ska söka skolor med konst, form eller design inriktning så i vår får ni hålla tummarna för att jag kommer in. Allt har iallafall bara rullat på sen jag hoppade av. Jag har jobbat dels på Måleributiken men även som lärarvikare vilket är en helt ny upplevelse för mig. Barn är häftiga! Det är otroligt vilka stora tankar och funderingar de bär inom sig. Idag har jag givit mig själv ledigt för få ny energi och kraft till att ta tag i mina halvfarts studier i intriör- och dräkthistoria. Jag mår bra och mitt liv är underbart nu så jag kan inte annat än njuta. Att ta steget och våga följa mitt hjärta är det bästa som jag gjort, nu återstår det bara att ro i land det hela.
Foto: Johanna Egemar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0